Sunday, February 17, 2013

Leaving Malaysia




Masa memula dapat offer SLAI IIUM, aku rasa seronok. Maunya tak seronok. Dapat Scholarship untuk sambung belajar tu. Aku dapat scholarship masa tgh writing master thesis. Setahun lebih juga masa aku ambil untuk setelkan semua mende sebelum aku fly. Lepas sebulan dapat offer, Harris merisik kemudian kami nikah pada 31 Dis 2011.

Bila semua dah setel (ambil masa yang agak lama nak setelkan semua, macam2 hal jadi), aku mintak IIUM book ticket. Lepas je booked ticket untuk ke UK, aku rasa sedih sangat. Sedih nak tinggalkan semua ahli keluarga di Malaysia dan yang paling aku berat hati adalah berjauhan dengan pusara arwah anak aku, Muhammad Khalis Rizqin. Masa ni pun aku baru je beberapa hari habis pantang. Tapi aku kuatkan semangat aku untuk sambung belajar. Semua ni demi Khalis, Mak dan Abah.

Banyak sangat pengorbanan mak ngan abah. Dari kecik sampailah dah besar macam sekarang. Aku tau, susah sangat diorang nak jaga aku sebab perangai aku yang suka memberontak. 

"Terima kasih kat mak ngan abah sebab didik kakde sampai kakde jadi macam ni. Insya'Allah kakde akan usaha sebaik mungkin untuk banggakan mak dan abah. Kakde rindu sangat kat korang semua kat sana. Semoga doa dari Mak ngan Abah sentiasa mengiringi kakde kat sini."

No comments:

Post a Comment